Fortsätt till huvudinnehåll

Svenskar bloggar om livet i Barcelona












Jag har googlat och fått lite tips på svenska tjejer som bloggar! Det är så sjukt att det är så många här i Barcelona och att jag aldrig träffar på någon av dom.
Det är så kul att se vad andra gör. Vissa har precis kommit och andra varit här länge. Vissa gör det jag gjorde precis när jag kom hit, andra kör helt andra race. Kul att se!

Lisa Veltman
http://lisaveltman.blogspot.com.es/ <-Min personliga blogg


Sophia Westrin
http://sophiawestrin.devote.se/ <- Bloggar flitigt med mycket bilder


Yohanna Espinoza
http://yohannaespinoza.blogg.se/ <- Skriver mycket om livet i Barcelona


Frida Stuvemark
http://fridastuvemark.forme.se/ <- Riktigt fina bilder

Alexandra
http://alexandralife.com/ <-Verkar vara partypingla:)

Emma Smith
http://esmith.blogg.se/ <-Ganska ny i Barca?

Elsa Hesse
http://hesses.blogg.se/ <- Livstil, I like!

Ida Mogren
http://res.se/blogg/idawheninbarcelona/ <- Bloggar för tidningen RES
http://wheninbarcelona.com/sv/blog <- Hennes egna blogg

Sanna Rosell
sannarosell.se/barcelonabloggen <- Bloggar under sin praktik i Barcelona






Är det några fler svenskar som bor i Barcelona och som bloggar? Säg gärna till mig så skriver jag upp er här och läser gärna er blogg :)



Kommentarer

  1. Hej!

    Mitt namn är Sanna Rosell och jag är lycklig Barcelonabo över sommaren! Kommer göra praktik här och kommer att skriva om vardagen i stort och smått på min blogg sannarosell.se/barcelonabloggen. Länka gärna! Dessutom vore det kul att ses någongång, vill gärna komma i kontakt med andra svenskar i denna fantastiska stad.

    Vi hörs! Hälsn Sanna

    SvaraRadera
  2. Åh vad häftigt att flytta utomlands! Bor du där permanent? Hur kom det sig att du flyttade dit och varför ju till Spanien? :)

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa,

    Jag flyttar ner till Torredembarra-området (ca en timma söder om Barcelona) i juni och ska där driva en liten resort tillsammans med min kille. Jag kommer erbjuda turridningar och rid-träningsläger som en de av verksamheten!

    I år ska vi också ha ett stort midsommarfirande hos oss så jag vill såklart komma i kontakt med svenskar i Barcelona-området som också dom är sugna på att fira midsommar med svensk-mat och aktiviteter som 5-kamp mm.

    Hör gärna av dig till mig på Rebecca-Wenngren@hotmail.com så kan jag förklara mer samt skicka bilder!

    Ha en fin dag,

    / Rebecca

    SvaraRadera
  4. jag är snart en nitton årig tjej som flyttar ner till barcelona i september för fem veckor :) skulle vara skit kul att få träffa andra tjejer under tien jag är där! :)

    http://www.nattstad.se/soufie

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du hittat min blogg :))) <3 hittade precis din, ska kolla in arkivet nu :D <3

    SvaraRadera
  6. Kanonblogg! Du borde registrera dig hos www.svenskaresebloggar.se

    SvaraRadera
  7. Hej! Såg detta inlägg nu och tänkte tipsa om min blogg där jag skriver om min vardag här i Barcelona :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bra och dåliga områden i Barcelona

Här kommer lite info om områdena i Barcelona. Detta är så klart mina egna åsikter. Born Born ( även kallat Sant Pere, Santa Caterina, Ribera) är lite lugnare och inte like "turistigt". Är ni i Barcelona som turist så rekommenderar jag att ta en sväng i området. Det finns bra ställen att äta och dricka på. Vissa gator är rätt livliga, andra väldigt tysta. Det är knappt några bilar i området vilket är ganska skönt. Det kryllar av butiker men inte stora kedjor som ZARA och H&M utan mindre butiker med handgjorda saker och trendiga kläder.  Barrio Gotico I Barrio Gotico, den äldsta delen av stan, kryllar det av sevärdheter, butiker, barer och allt du kan tänka dig. Det är också mycket turister och annat som man lätt kan störa sig på som boende i området. Det finns mycket party folk i området så det kan bli rätt högljutt på gatorna. Om man kommer till stan för en helg med polarna och tänke festa så är det bra att bo här men annars rekomenderar jag det inte så

Hur man beställer kaffe i Spanien! Kaffeguide.

Jag har skrivit det förr, eller i alla fall nämnt det under fliken TIPS , kaffe kan variera i pris och smak förståss. Här har ni en lite mini guide. Jag tycker inte att man ska betala mer än 2 euro för en kaffe med eller utan mjölk. Starbucks är väll ett undantag. Cappuccino är en turistfälla. Inga spaniorer dricker det, dom tar sin cafe con leche. Ibland kan det skilja 10 kr på priset. Svenska "latte" finns typ inte att beställa förutom på Starbucks då! Kaffet är mycket billigare och generellt mindre mängd än i Sverige.  Från vänster till höger: Cortado, Cafe con leche och Cafe solo Det som oftast finns på menyn är: Cafe solo (largo y corto) Detta är espresso. Du kan beställa en café, solo eller cafe solo och du får en espresso. Beställer du en solo largo får du samma mängd kaffe men gjord med mer vatten, tvärtom för cafe solo corto. Cafe Doble Dubbel Espresso. Samma princip som för Solo gäller med Corto eller largo, Cortado En av de populäraste kaffeal

Svenskt godis i Barcelona

Hittade dessa på Corte Inglés Catalunya, nedre plan. Det finns massa olika sorter och även lösgodis!!! Daim, Duble, Geisha, Kex choklad, Marabous alla smaker, Läkerol, tuggummi mm. ÄNTLIGEN :)